Pregateste-te pentru excursiile de vara cu anvelope noi

Cum vara a sosit deja, asta inseamna pentru multe familii mai mult timp pentru excursii.
Asa cum stim, atunci cand planificam vacanta, aceasta implica o multime de programari : cazare, pastrarea copiilor ocupati in masina, bagaje si bani, bineinteles. Dar una dintre grijile pe care cu siguranta n-ar trebui sa o lasam deoparte din planuri sunt anvelopele. Excursiile de vara sunt adevarate incercari pentru cauciucuri. Trebuie sa ne inchipuim ca o masina deja incarcata la maxim este condusa ore si ore pentru a ajunge la destinatie pe o vreme de 40 de grade afara. Este contextul perfect pentru a termina cu anvelopele supraincalzite, iar caldura este inamicul cel mai mare pentru anvelope all season. Iata cateva lucruri pe care sa le luati in considerare inainte de a va incarca masina si a pleca:


Umflarea – Stiati ca anvelopele dezumflate costa bani in ceea ce priveste economia de combustibil? Potrivit studiilor, fiecare picatura lipsa din anvelope va costa 0,4 la suta de kilometri de gaz. Cauciucul este un material poros, iar anvelopele vor pierde presiunea aerului la fel de mult in fiecare luna. Designul modern al anvelopelor nu le permit sa se deformeze in partea de jos pana cand acestea nu reduc drastic aerul, asa ca nu te baza pe aparente care sa-ti spuna daca sunt reduse. Ia un ecartament de buna calitate si verificati umflarea tuturor celor patru anvelope in timp ce acestea sunt reci. Daca aveti indoieli cu privire la nivelul adecvat, cauta un autocolant al producatorului in interiorul portierei soferului, in interiorul usii de umplere cu gaz sau sub capota.


Rotatia – Din cauza distributiei greutatii, functia de franare si de directie, precum si alti factori, au tendinta de a purta anvelopele in anumite tipare cand sunt purtate in aceeasi pozitie pe vehicul pentru prea multi kilometri. Rotatiile anvelopelor regulate sunt una dintre cele mai bune moduri de a preveni astfel de situatii. Rotatia anvelopelor va face pneurile sa arate mai uniform, sporind manipularea si manevrabilitatea vehiculului, a carui viata, de asemenea, se prelungeste odata cu toate cele patru anvelope. De fapt, noile garantii prevad chiar necesitatea rotatiei anvelopelor la intervale specificate. Avand in vedere ca anvelopele trebuie rotite la fiecare cinci mii de mile sau asa ceva, este o idee buna sa programezi actiunea in acelasi timp cu schimbarea uleiului. 


Alinierea – Chiar si cu un stil de condus prudent, masina ta va absorbi socurile de la gropi si neregulile rutiere. De-a lungul timpului, uzura normala va bate din fata in spate, iar cand rotile nu sunt aliniate, anvelopele vor functiona neuniform, ca o roata care incearca sa impinga sau sa traga masina intr-o directie diferita. Forta de tragere si frecare va provoca uzura cauciucului. In plus, o masina care are nevoie de un aliniament va trage mereu intr-o parte sau alta si va folosi mai mult combustibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *