Obligativitatea caselor de marcat in comertul cu amanuntul
In momentul in care doriti sa va deschideti o mica afacere care sa aiba ca domeniu de activitate, comertul cu amanuntul, sunteti obligat conform legislatiei fiscale de la noi din tara, sa va achizitionati o casa de marcat fiscala, in a carei memorie sa se inregistreze toate tranzactiile fiscale pe care le efectuati si cu care sa eliberati bonuri fiscale tuturor clientilor care cumpara produse din magazinul dumneavoastra. In plus, atunci cand un anumit client va solicita pe langa bonul fiscal si o factura fiscala, va revine obligatia de a o elibera.
Cand sunteti hotarat sa demarati mica afacere si doriti sa intrati in posesia unei case de marcat, trebuia sa mergeti la firmele specializate in astfel de vanzari, firme acreditate de catre Ministerul Finantelor, iar in momentul in care ati intrat in posesia ei, va trebui sa mergeti la Directia Finantelor Publice, pentru a efectua inscrierea casei de marcat nou achizitionate intr-un Registru de Evidenta.
Pentru a putea face acest lucru, este nevoie de intocmirea unui dosar, care sa contina cateva documente, care va sunt solicitate de functionarii de aici. Numarul si felul documentelor pe care le cuprinde dosarul pentru inregistrarea unei case de marcat, nu este tip, el putand sa difere de la o zona la alta.
De regula, acesta cuprinde o cerere tip de inregistrare, pe care o puteti procura de la organul financiar la care va fi arondata casa de marcat, o xerocopie a facturii si a bonului fiscal, prin care veti face dovada cumpararii casei de marcat, o xerocopie dupa procesul verbal care a fost incheiat in urma sigilarii memoriei fiscale si a casei de marcat si o declaratie pe proprie raspundere, in care veti declara sub semnatura, locul si scopul utilizarii acesteia. La solicitarea organelor fiscale, la dosar se mai poate depune, pe langa aceste documente si o xerocopie a certificatului de inregistrare a firmei (magazinului) unde va fi instalata casa de marcat, eliberat de Registru Comertului.
Atribuirea unui numar de ordine, reprezinta un fel de botez pentru casa de marcat, deoarece in acest mod se realizeaza personalizarea acesteia.
O alta etapa foarte importanta pentru a lucra cu o casa de marcat, sub temeiul legii fiscale, este reprezentata de instalarea si punerea in functiune a acesteia. Instalarea si punerea in functiune a caselor de marcat poate fi facuta doar in prezenta unui reprezentant al Administratiei Financiare din zona in care este arondat aparatul. Prezenta acestuia este obligatorie deoarece el trebuie sa verifice sigiliul aparatului si veridicitatea datelor inscrise pe bonul fiscal emis de casa de marcat. Dupa ce ati terminat si cu montarea casei de marcat va trebui sa intocmiti o declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale, care trebuie semnata de dumneavoastra, agentul de service care a efectuat instalarea si de reprezentantul Administratiei Financiare.